Frihet med ett papper

Jag har varit hemma från skolan idag för att jag är sjuk, och jag är väldigt sjuk. Det var bara en liten grej som komplicerade det... Jag hade min uppkörning idag för att ta mitt körkort. Och det är otroligt viktigt för mig att ta det inte bara för att man är i princip handikappad om man inte har det här i LA men också för att om 3 veckor så kommer mamma åka hem till Sverige i en och en halv vecka för att jobba och då kommer jag vara här själv... Det är den första gången jag har varit ensam så länge... eller vänta tror jag har vait ensam hemma i Sverige i typ en vecka en gång förut... i alla fall, plus att det är min första gång utomlands utan föräldrar OCH själv. Är ganska nervös om jag får vara helt ärlig, min pappa erbjöd sig att komma hit undertiden mamma är iväg men jag känner att det här är en bra tränings gång inför efter sommaren då jag kommer bo HELT själv HELA TIDEN, jag vill få en mjukstart och se hur det är och hur jag klarar det. Men i alla fall så jag kände att den här uppkörningen var viktig så jag bestämde mig för att gå på uppkörningen, jag mådde VÄLDIGT dåligt innan, funderade på att ställa in, men jag körde upp. Jag var väldigt trött men mådde inte så dåligt under uppkörningen, men eftersom jag var trött blev jag inte ett dugg nevös, vilket kanske var bra. Man behöver 50 timmars övningskörninstid om man är 18 år här om man är under behöver man ta kurser, jag hade bara kört i 32 timmar. Jag och körkillen som bedömde mig åkte runt i området runt the DMV office, det är ett lungt område med kontor och bostäder, det var inte svårt, han verkade uttråkad, jag såg att han höll opå med sin mobil och pilla med sina naglar... hoppas det var ett bra tecken... Jag klarade körkortet! Med bara 3 errors eller fel, haha min mamma fick 8! Jag är bäst! :P Så nu har jag intyget att jag får köra, har inte själva kortet än, det ska komma om ca 2 veckor, men jag kan köra själv nu! Behöver bara ha intyget med mig. NI fattar inte hur skönt det här är och hur mycket självständighet och frihet jag vann idag! :)
Så nu känns det bättre att jag ska vara ensam här i Los Angeles... spännande och skrämmande! :)
 
sitter och väntar på DMVs office för att få ställa bilen i kö för att köra upp :)

Kommentarer
Postat av: N - min flytt till LA

Shit vad kul! haha kommer ihåg hur skönt det var när jag tog mitt körkort i höstas för visste att jag var tvungen att ha det fixat tills jag flyttar nu i sommar!

2013-03-09 @ 10:06:57
URL: http://ninarockstedt.blogspot.com
Postat av: Sara

Hur blev det med "skuggan av lasermannen"? Spelade ni in den eller vad hände?

2013-03-10 @ 20:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0