The Photo Shoot Scam VIDEO

Jag tror aldrig jag berättade om det här, men jag skulle göra ett modell jobb i LA, det var ett av mina första jobb, och det var en scam... dom hade bokat ca 60 statister och vi var där och väntade men ingen producent, artister eller filmare kom... dom smsade och ringde folk då och då och sa att dom var på väg... men efter en timme hade dom fortfarande kommit, folk åkte där ifrån på löpande band och nya statister kom hela tiden. En kille sa att det här företaget hade gjort sånna här grejor/scams förut och han skulle anmäla dom till LA Casting där vi hade hittat jobbet. Många trodde att det var ett skämt. En mamma visade mig ett callsheetet som jag inte hade fått, och sa att dom hade bokat 60 statister och många av dom var barn! Jag vet inte riktigt vad som hände sedan om dom kom eller inte, jag väntade en timme och sen åkte iväg, men jag fick aldrig något mail eller en förklaring till varför dom inte kom!
Men det på något sätt tycker jag att det var ganska milt för att vara lurendrejeri, det kunde ha varit mycket värre, och det är ju bra att ha varit med om och se alla sidor av den här branschen.

Kommentarer
Postat av: amanda

Fortsätt gärna med videobloggarna de är väldigt intressanta att kolla på! :)

2013-07-30 @ 11:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0