Vi ska flytta

Som ni kanske redan vet så har jag och min mamma bott i lägenheten vi bor i just nu i Los Angeles i ca 4 månader. Jag blev väldigt förvånd när mamma valde den här lägenheten för jag hade förväntat mig när vi skulle flytta in i en sliten studio i ett lite mindre fint område, men den här lägenheten är lite över 70 kvadrat meter, ligger i ett fint och väldigt säkert område och är mycket finare kvalitetsmässigt än jag trodde den skulle va.
Men nu har min mamma bestämmt sig för att vi ska flytta igen. Min mamma är som mig en realistisk orealist :P hon tycker att det orealistiska är möjligt. Mamma gillade inte den här lägenheten för hon tycker den är väldigt instängd, vilket om man gämför med andra lägenheter så är den inte det, den har väldigt stora fönster, dock bara 2. Så nu har hon hittat en lägenhet på andra sidan vägen ungefär 100 meter längre ner mot havet, lägenheten är MYCKET modernare och kosmetiskt mycket mycket finare, den är också mycket ljusare (vilket min mamma ville ha), det låter inte lika mycket från vägen heller för den ligger inte exakt på Sunset blvd som våran nuvarande lägenhet gör, lägenheten är dock mindre men har en smartare planritning MEN den grejen som gjorde mig orolig var att den var ca 200 dollar dyrare i månaden, vilket det känns som är lite för mycket för vår budget. Men som sagt det är mamma som betalar och hon vill ha den o jag är bara glad att jag bor i Los Angeles så jag bryr mig inte riktigt om vart vi bor bara vi bor här :) Jag tycker ju såklart att det är kul om vi flyttar till en finare, tystare och ljusare lägenhet men det är absolut inte något jag har ett behov av. Jag tycker att det är kul att flytta in på nya ställen men det känns också lite sorgligt för jag gillar verkligen den här lägenheten, visst den är inte perfekt men vem kan be om ett perfekt boende? Specielt om man bor i Los Angeles, och det har just börjat känns som det här är mitt hem, vilket tog 4 månader... men nu känns LA bara i almänhet mer som mitt hem.
Vi var och kollade på lägenheten idag (söndag) och mamma ska skriva på hyrespapprena imorgon... hon är galen, börjar tro kanske att hennes 40 årskris är att hon vill byta boenden ofta... vilket kan förklara varför vi flyttade hit... :P 
Det känns ganska sjukt att vi faktiskt SKA flytta... det gick lixom så fort, men om mamma vill ha något och har bestämmt sig för något och fått okej från mig och Joar (min bror)(för hennes ideer påverkar oftast oss ganska mycket) så blir det så så fort som det går att fixa, vilket i det här fallet är den 1 februari, det är då vi kommer flytta in.
MEN vi har ett ett års kontarkt för den här lägenheten som går ut i slutet av juni, men mamma tänker kräva att vi ska få komma ur kontraktet för manegern för lägenhetsbyggnaden lovade oss för ca 3 månader sedan att byta glas i vår lägenhet men det har inte hänt... och hon har inte hört av sig om det, vilket är en anledning man kan bryta ett kontrakt, tydligen. Så det låter som vi kan komma ur kontraktet. Gud vad mycket som alltid pågår..
En grej jag tycker är ett otroligt stort + är att jag kommer få ett eget "kontor" i den nya lägenheten :) det är som en liten förlängning på sovrummet bara, men jag tycker det ska bli hur kul som hällst :) passar ju bra nu när jag ska starta upp mitt egna företag också!
Bilden till höger visar den lilla förlängningen på sovrumet som kommer bli mitt kontor, jag och mamma har också pratat om att kanske hyra ut det till en inneboende eller nått.

Kommentarer
Postat av: vanessa

Åh vad härliga bilder!

2013-01-20 @ 17:07:25
URL: http://thatgirlvanessa.blogg.se
Postat av: Andrea

Hej :)
Vad heter din mejl adress skulle vilja fråga en fråga :p

2013-02-02 @ 20:17:15
URL: http://aandreaanderssonn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0