I MISSed IT

Som ni troligtvis vet håller jag på att starta mitt egna företag, men jag vet inte om jag verkligen har uttryckt hur långt jag faktiskt har kommit och hur seriöst jag tar det här och hur mycket jag går in för det både ekonomiskt och emotionellt. Men som med allt jag gör kommer otroligt mycket krongel med det jag gör, verkligen inget kan gå smidigt... :P men men var och hämtade ett stort packet med kuvert idag som jag beställde för ett tag sedan. Så nu kan jag skick ut varor... dock har jag inga varor att skicka ut för min första beställning med material blev tillbaka skickat till leverantören MEN som tur var så skickades det inte tillbaka till China (det är där jag beställer mitt material till smyckena ifrån) utan packetet ligger i San Francisco...? Det var väll där packetet kom in till USA från China, antar jag. Men jag kan inte få dom att skicka tillbaka min beställning till LA så jag har nu kontaktat företaget jag köpte materialen av och dom måste fixa så att det skickas tillbaka till mig. ANLEDNINGEN till att packetet skickades tillbaka var att jag var i Sverige när det kom och kunde inte ta emot det + jag hade tappat bort min telefon så jag vet inte om dom ens försökte kontakta mig angående leveransen... men men...
 
Det här var faktiskt en KORT sammanfattning av vad som har hänt det har varit så mycket som behövts göras, mailas och fixats bara för just den här händelsen... hoppas ni förstår att jag har MYCKET att göra och när jag säger att jag inte har tid då har jag BOKSTAVLIGEn ingen tid, tex för att blogga.
 
Allt det här som går fel och måste fixas HELA TIDEN kan vara otroligt frustrerande så om du inte är bra på att lösa problem eller har en bra drivkraft borde du kanske tänka efter ifall du borde starta ett eget företag, men det är också otroligt spännande och jag är så otroligt peppad att se mina designer och ideer komma till liv och se ifall folk tycker om dom. :)
 
Jag vet absolut inte hur det blir men förhoppningsvis kan jag få ut några produkter tills i mitten av Februari, får se hur fort jag kan få min första beställning med material. Och jag kommer sälja mina smycken på en sida som heter Esty som är en Amerikansk sida där folk säljer handgjorda och vintage saker, vilket är bättre just nu i början för då får jag gratis publicering eftersom det är en stor sida här i USA så folk kan lätt hitta mina smycken via sidan, men du kan självklart beställa smycken även fast du bor i sverige! :) och det är väldigt bekvämt att redan ha alla betalnings inställningar redan fixade så jag bara behöver ange mina bankuppgifer och ni kan betala med kort, enkelt och smidigt!
 
Förlåt ifall jag skrev för mycket, men det är väll bättre med för mycket än för lite :P right?
 
Ser ni hur stort det är?!
500 st jättefina lila kuvert!
Visst är dom fina? :) och det är dom kuverten som kommer komma hem till er om ni beställer något från min shop när jag nu har fått allting och gjort smyckena! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

Hej Klara! Halkade in på din blogg av en slump och är otroligt fascinerad över din framgång. Att du tog steget att flytta till LA osv.
Jag är 17 år (18 detta)och min största dröm är att bli skådespelerska. Jag har drömt om det så länge jag kan minnas och det är något jag verkligen tänker satsa på. Jag tar teaterlektioner som jag gjort i snart tre år. Utöver det har jag aldrig varit med i någon film, eller haft statistroll osv. Jag har blivit medlem på statist, gäller bara att du lite bra bilder nu sen kan jag försöka söka något jobb. Har lite frågor till dig som jag hoppas du har lust och tid att svara på.
För det första, Vart börjar man? Så svårt, är ju medlem på statist som kanske kan ge något men utöver det, vart ska jag söka mig? vad vill regissörerna att man gör? hur kan man sticka ut så de kommer ihåg en? Tips?
2. Den här auditionresan du gjort, hur går den till? Vilken organisation åkte du med? Hur länge?
Och ger den något, eftersom man inte är amerikansk?
3. I din dokumentär berättade du att du tog privatlektioner i skådespeleri? Vart gör man det samt är det dyrt?
4. Mina föräldrar har inte direkt lust att flytta till USA haha men hur gör man för att komma dit någon vacker dag? Alltså är det jobbvisum som gäller och hur länge kan de hålla? Måste man ha jobbvisum för att ens kunna få en roll i en film där?
OCH SIST haha hur har du lärt dig flytande amerikanska, med korrekt accent osv? Du måste väl kunnat det innan du flyttade dit?

FÖRLÅT för super många frågor men jag är bara så nyfiken och taggad på att själv komma igång på riktigt. Hoppas du har ork att läsa igenom och svara på frågorna. Skulle betyda mycket. Tack på förhand och Lycka till med allt!! :)

ps. Om du vill får du gärna kontakta mig på min mail!

2013-01-09 @ 17:16:35
Postat av: Nathalie

Hej Klara! Jag undrar samma sak som Sandra här över frågade! Skulle vara jätte snällt om du svarade på frågorna i ett inlägg!
Hoppas du har det bra i Cali :)
Kramis

2013-01-09 @ 19:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0