2 dager av High School

Nu här jag gått i skolan i 2 dagar och det har varit... mycket...
 
För det första har jag gått runt och frysigt i två dagar jag har haft långärmade tunna tröjor på mig, har tänkt "det kommer ju inte vara så kalt det är LA" jag är korkad, folk går nu runt i munkjackor och leggings eller mjukisbyxor och Uggs (nästan ALLA har på sig det, det är udda om man ser någon nu utan munkjacka, när det gäller både killar och tjejer). Det är kyligt men vår skola ligger inte långt från standen så det är kallare här än längre in mot LA, troligtvis.
 
Förstadagen var jag förvirrad, jag gick till min vanliga matte (1 period) lektion eftersom det är en helårskurs, men när jag kon dit så sa min lärare att hon att jag inte var typ "signed" i hennes klass och att jag behövde hämta mitt nya schema hoss the counselors ,jag tror man fick sitt nya schema den första dagen och alla lärarna måste skriva på det + man får sina platser då och man har alla 6-7 lektioner på samma dag (på första dagen), men jag var ju inte där så jag hade ju inget schema. Jag gick i alla fall iväg och hämtade mitt schema och gick tillbaka till mitt klassrum MEN jag skulle tydligen vara i ett annant klassrum, vilket jag inte hade förstått för jag tog för givet eftersom det är en helårskurs är man ju på samma ställe hela tiden, trode jag ja, och nästan hälften av eleverna i det klassrummet var folk som hade varit i min klass förraterminen. Det visade sig att jag hade gått vidare till Algebra 1 B och dom som var kvar i klassrummet hade inte blivit godkännda och var fortfarande i Algebra 1 A. SÅ jag skyndade iväg till klassrummet jag skulle vara i. Dock var jag lite sen, men ingen hade berättat för mig att det var och fungerade såhär men men... Min lärare var en rysk man som var kanske 50-60 år och han var väldigt osammanhängande och attakerande som många amerikanska lärar är, jag var ju sen så han hoppade på mig med många frågor, även en kille som sov längstbak i klassrummet och en annan tjej längst bak på min sida. Det var i princip bara vi tre han frågade, dock var han inte riktigt elak mot mig men det var han mot killen som sov, fast killen var ganska arrogant. Men det ger ju inte läraren rätt att "target" oss, men sånt ser man här i High School, hackning från lärare, inte okej.
Efter på lunchen skrattade mina kompisar åt att jag hade fått honom, dom hade haft honom och hatade honom, han är tydligen en ganska dålig lärare både när det gäller i lärandet och sympatin.
Sen min sissta lektion på dagen var en ny kurs som är Health vilket jag trodde skulle bara vara kostcirkeln, om kroppen och sånt, men det verkar vara att interact/umgås med andra och själv discovery. Ja vi kollade på The Secret och vi kommer meditera...? Va? Seriöst? I skolan? Asså.. ja jag vet inte vad jag ska säga tycker det är lite löjligt... men dom har som sagt ett väldigt bra utbud av kurser här dock är vissa lite ifrågansättande.
 
Idag hade jag PE/gympa första lektionen (2 period) och jag blev satt i en helt ny gympaklass hade gympa period 5 förra terminen, så jag var helt ny kände ingen men alla andra kännde varandra. Jobbigt, nu måste jag lära känna helt nya och det kan vara ganska jobbigt, jag gillade verkligen tjejerna in min gympaklass + killen från sverige var in min gympaklass. Jag vet inte varför dom switchade min PE och Health klass... funderar på att gå till min counselors och be henne byta dom, men om jag stannar i den här klassen slipper jag simma vilket jag gjärna skippar, kropps nojjor.
Men Historia (per 3), Biologi (per 4) och engelska (per 6) är i alla fall samma, så det är skönt, dock är det mycket nya personer i varje klass men men för mig är det samma. OCH mina kompisar Saba och Elina har börjat i min Historia klass :) det är kul men Elina pratar MYCKET och stör när jag försöker jobba men Saba är inte störande alls :P så det är kul!
 
 
Jag har kört hem från skolan 2 gånger nu, mamma har kommit och hämtat mig och jag har kört oss hem :) körkort here I come!
 
 
Förlåt om jag kommer skriva MYCKET mer när det kommer till mängden av text i mina inlägg men jag kommer använda min blogg som en dagbok och skriva av mig i (förutom RIKTIGT personliga saker) så jag hoppas ni gillar det och om inte behöver ni inte läsa :P
 
Tog bulden innan jul, av mitt High School

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tycker det är kul när du skriver långa texter så man vet lite hur det är i LA. Skulle vilja åka dit, men High School verkar ganska tufft i USA.

2013-01-11 @ 10:03:07
URL: http://keyi.blogg.se
Postat av: Elin

Det är såna här inlägg jag älskar. Fortsätt gärna med sånt! :D

2013-01-12 @ 12:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0