Svar på komentarer

Postat av: Anonym

Hej !

Till o börja med älskar jag din blogg och tycker att du är så himla modig människor som vågar följa dina drömmar !!

Jag vill gärna fråga dig en fråga. På sommaren vill jag åka till LA och vara där 1-2 månader, att bo i en hotel blir för dyrt så kan du tipsa mig någon annanstans jag kan bo ? Och vill gärna komma i kontakt med agentur och liknande under tiden jag är i LA , kan du tipsa mig något ? Snälla vill hålla mina frågor anonym

2012-12-24 @ 12:11:46

 

Svar: Hej, först förlåt för att jag inte svarade anonymt, men du frågade ju i en affentlig blogg och många skulle nog vilja veta det här så tänkte svara så många får tips :)

Jag bode på ...... hotel som var billigt för det man fick för att vara ett hotel men det var fortfarande typ ca 600+ per dygn. Sen så bodde jag hoss en tysk man som hyrde ut rum i sitt hus till många utlänskar under ett kortare tag, vi hade det billigaste rummet i 1 månad och betalade 2200 dollar, men han var skum och snodde saker från gäste + sa att vi var tvugna att flytta tidigare än vi hade rätt till... men han har slutat (vilket är bra han var ingen bra hyresvärd). MEN jag kommer byta till en större lägenhet eller ha samma men jag kommer troligtvis åka hem till Sverige under sommaren så jag skulle kanske kunna hyra ut hela lägenhetn till dig eller om jag är kvar ett rum, dock vet jag ju inte riktigt säkert hur det blir men det kan vara ett billigt och bra alternativ för dig! :) (förlåt för the self promotion)

Jag skulle rekomendera om du vill komma i kontakt med en agentur att du åker på showcase event, vilket är ett event dit artiset/skådespelare och agenter och manegers kommer för att få en agentur eller hitta klienter :), sen kolla också upp hur många öppna auditions som möjligt under tiden du är där, vissa agenturer tar också in resumes/sökningar till deras agentur åkte själv runt med mitt resume till olika agenturer och lämnade det och det var dom väldigt öppna till, dock vet jag inte hur effektivt det är för jag fick inga svar... men det skadar inte att försöka :) gå också med i LA Casting under och lite innan du bor här och sök en MASSA roller! Nästan allt hjälper!

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Postat av: Anonym

Om man skriver in sin mail får man ett mail om det :)

2012-12-19 @ 16:34:57

Svar: ok tack! :) haha jag är verkligen inte teknisk!

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Postat av: Nina

Men förstår inte, du måste ju skaffa nytt visum när din mamma åker hem? Hur gör du med det? Är det jobbvisum du ska ha då eller? Låter jättekonstigt att du kan stanna efter hon åkt hem. Ta inte detta fel men försöker bara förstå :) kram

2012-12-23 @ 21:59:39

 

Svar: Jo det behöver jag! :) och om jag ska vara helt ärlig jag har ingen aning... men det är inte ett jobbvisum jag ska ha utan ett skolvisum. Min studievägledare i mitt High School sa att det var många studenter som fortsatte studera efter dom hade gått ett år i High School och att det tydligen inte skulle vara så svårt att få det att fungera att jag fortsatte där... men jag vet inte... Det här måste jag VERKLIGEN ta reda på hur jag kan lösa. Jag tror det är enklare att förlänga sitt visum än att få ett helt nytt, eller så kanske mamma kan söka visum till sigsjälv + mig då för ett år till och komma över var 3 månad (det har vi pratat om lite att hon ska forska 1/3 per år) hon jobbar ju gratis för dom så dom blir nog glada för den tiden hon kan jobba gratis åt dom, sen har jag också tänkt att ta en språk kurs i Koreanska på College så kan jag söka visum för det för det är lättare att få visum för college än för high school. 

Nera jag tar det inte på ett negativt sätt :)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ! Tack för svaret !! Kan du godkänna min vänförfrågan på fb (Naima Farah ) för att det skulle vara awesome att hyra hus via dig eller nåt :)

2012-12-26 @ 09:15:48
Postat av: Emma

Nu kommer jag också med en sån där fråga som kan uppfattas negativt, men det är den inte, jag är bara nyfiken! :P
Måste du inte söka jobbvisum för att få en agent och jobb? För studentvisa täcker väl inte det? :S

2012-12-26 @ 11:26:45
Postat av: .

Du får inte jobba på ett studentvisum...

2012-12-26 @ 16:45:17
Postat av: .

Du får inte jobba på ett studentvisum...

2012-12-26 @ 16:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0