Planer.

Jag är ett kontroll freak, så jag vill att saker ska vara helt klara hur det kommer att bli. Tillexempel som med det här med USA, och det gör mig galen...
Vi får inte kontakt med agenturen, vilket TJ (han vet allt om branschen) säger är helt normalt dom har så mycket att göra och dom svara typ bara när dom ska boka in ett möte med en blivande klient och det gör dom inte föräns man är i USA, har ett jobbvisum och är helt klar att börja arbeta. Men vafan är det för stil?! Ärligt talat om dom nu är 95 % säkra på att dom vill skriva på mig då borde dom ju i alla fall skriva tillbaka och säga att dom fortfarande är intereserade (det frågade jag i ett mail). TJ säger också att man ska inte fråga sånt, be dom om tjänster eller lägga någon som hällst pres på dom... seriöst? Jag vet att det här branschen är tuff och inte så vänlig, men seriöst?!

Men i alla fall... Just nu håller mamma på att få sitt jobbvisum och på det kan jag följa med, och om jag har dom villkoren kan det nog vara lättare att få ett jobbvisum. Jag är minderåreg och ska följa med min mamma för hennes jobb och medans vi bor i USA skulle jag vilja skaffa ett litet jobb... jag vet inte om det kan gå det är bara något jag hoppas på att det går lättare att börja jobba där om man måste bo där, borde det inte vara så?
Jag kommer i alla fall garanterat åka till LA i sommar och försöka typ, jobba, och då menar jag träffa agenturen och försöka få ett visum medans mamma jobbar... jag måste börja övningsköra...

Just nu är det som sagt otroligt oklart, men om det skiter sig kommer jag fortsätta plugga i sverige vilket inte är så hemskt gillar mina kompisar jag lärt känna där :) Hej Patricia! (ett önskemål från personen i frågan)


Sorry att bilden blev... typ suddig vet inte varför det blev så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0