Casting och audition foto

Som ni säkert vet håller jag på med dans, teater, film, sång och annat i underhållningsbranschen och när man skickar sitt CV till filmproducenterna eller casting personerna så måste du ha ett bra foto. Och grejen är att ett bra foto behöver inte vara att man ser skit bra ut utan att producenterna får en bra "överblick" av ditt utseende, var avslappnad och gör inga miner. Som der här första fotot det är inte direkt det fotot jag skulle lägga ut på Facebook för jag tycker jag ser ful ut på det fotot men jag her det få Statist och Filmcafe (auditionsidor) och det var det fotot jag hade när jag sökte till filmrollen och till Hello Hollywood resan och jag fick filmrollen och jag kom in på Hello Hollywood resan.



Och ett sånt här foto ska du ABSOLUT INTE lägga ut, det visar absolut inte hur jag ser ut, jag har en massa smink, gör en min och det är en sån nära bild att man inte får en "överblick" om hur jag ser ut...


Hoppas det här hjälpte lite om du är intereserad av att söka auditions! :)


Kommentarer
Postat av: Clara

haha när tog du det fotot? båda var fina men jag gillade faktiskt det naturliga mer :D Kul med julia-grejen :)

2010-12-23 @ 21:11:17
URL: http://claramidos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0