Tillbaka till Amerikansk historia

Nu har skolan verkligen satt igång på riktigt, från att inte göra någonting i engelskan ska vi nu börja läsa Gatsby och analysera den. Verkar faktiskt väldigt intressant, boken ska tydligen egentligen vara en bok som förutser USAs ekonomi krasch under 1920talet och absolut inte ha något med själva storyn med karaktärerna att göra. Sen så går 11th grade english och US History ihop vi ska läsa klassiker som kommer läsas medans vi läser om dom olika perioderna i Historian under dom tiderna böckerna utspelar sig. (Hängde det där ihop?)
Ska bli intressant, just nu läser vi om hur USA deltog i första världskriget och hur industrin blomstrade tack vare kriget... Måste säga att läsa amerikans historia får mig att gilla USA mindre...


Kommentarer
Postat av: Henrietta

Vilken skola går du på?
Jag har precis flyttat tillbaka till LA för att börja på Santa Monica College och eftersom de flesta av mina kompisar flyttat härifrån är jag sällskapssjuk på jakt efter roligt folk! Din blogg verkar spännande, men ack vilken otur du haft! Hoppas det vänder!

2014-01-31 @ 16:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0