Söndags hiking

IGÅR var jag med Shannon en tjej från skolan vi hikade i ett spår ganska nära där vi bor, det var första gången jag gjorde det och det var verkligen jätte vackert. Glömmde dock solkräm, vatten och något att äta, men som tur var kom hon ihåg det och hon hade tagit med det till mig med! Jag är inte en så erfaren Los Angeles bo :P
Shannon är en kvarts svensk, hennes mormor flyttade hit med sin familj 1952, fick träffa henne i slutet på kvällen ett litet tag, det var jätte kul hon tipsade mig föresten om en organsiation SWEA för Svenskar där svenskar möts efter jobbet eller skolan och man MÅSTE kunna prata svenska :P ska nog verkligen gå med där, vill träffa folk som kan få mig att känna mig lite mer hemma. Shannons mormor hade också en massa svenska grejer i sitt hus som jag kände igen :) klassiska svenska tallrikar, en träklocka, ljusstakar och sånt.
Efter hiken åkte vi till Westside Pavillion som är ett ättestort shoppingcenter. Det var faktiskt bara andra gången jag har gjort något med nån utanför skolan under tiden jag bott här. Vi åt och kollade runt. Shannon var så gullig, hennes pappa bjöd på mat och dricka + gav mig en bodyspray, scrub och lotion fån bath and body shop dom hade en dael köp 3 få 3 på köpet, och jag fick dom på köpet! :) Gulligt va! Och dom luktade såååå gott jag älskar Bath and bodyworks nu och Sjannon :)!
+ Shannons pappa är tydligen en fotrograf/filmare och gör en massa reklamfilmer :) jag tycker det är sjukt kul att typ hälften av dom man träffar här har något med film att föra :P
Just det vi var där med Shannons pappa och sysster, bara för säkerhetsskull, man kan aldrig vete vem som gömmer sig i buskarna här :P och Shannons sysster ville vara vår fotograf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0