Skådespelar TIPS: Börja i Sverige

Jag fick en komentar som jag verkligen vill svara på och som jag tror är en väldig vanlig situation många unga skådespelare är i!


Jennica  ([email protected]) om Dokumentären om min kamp att komma till Hollywood!:
Jag skulle göra allt för att få vara dej, jag har drömt om i helam mitt liv att få bli skådespelare jag har bara spelat på teater, eftersom jag har inte pengarna att åka till usa och gör addishon, åh jag vill också bli skådespelare. Har du nå bra tips hur jag kan bli det här i sverige eller vad jag ska tänka på!


Svar: Tack det var gulligt sagt :) Jo det är nog inte så många som har dom pengarna eller föräldrar som är villiga att betala för dom här sorters grejerna, för det kostar riktigt mycket. Min mamma är nog väldigt udda som gör det. Och jag tycker man egentligen måste börja i sverige, man kan inte bara åka till USA på en gång utan någon plattform.
Jo, jag tycker du borde gå med i någon av sidorna Statist, FilmCafe eller Stagepool. Där hittar du en MASSOR med auditons till filmer och tvpogram. Och där kan du söka till filmer och kanske få ett callback alltså dom vill träffa dig eller bjuder in dig till en auditon. Dom sidorna kostar ungefär 250 kr för ett år eller mer. Sen när du går på auditons i Sverige läggs du oftast in i deras register så dom har din bild och ditt CV på fil för andra produktioner.
Det kan vara väldigt nervöst att gå på en auditon, men det bli lättare ju fler man gör, precis som när man ställer sig på scenen det blir lättare ju fler gånger man gör det :)
Och det tipset som troligtvis är viktigast fortsätt att träna och gå på teaterlektioner.
Hoppas det här hjälpte :)
Kram Klara

Kommentarer
Postat av: ida

sv: ja alla har ju en dröm och måste kunna våga visa de och kämpa för de man verkligen vill !

de är bra att någon vågar stå för de man vill !:9

2011-08-05 @ 23:22:23
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

sv: Ja , men absolut, jag tycker detsamma!



ska också ha skådespelar tips, skrev om det innan :)

2011-08-06 @ 02:57:53
URL: http://josefinsdream.blogg.se/
Postat av: Emilia

Hej, jag har en fråga och det vore jätte-gulligt om du kunde svara på den! :)



Jag ska åka på en resa till Hollywood jag med och gå på en kurs där man även får göra auditions och castings för agenter, managers etc.

Men jag måste innan dess skriva ett cv och gå till en fotograf för headshots.

Så nu undrar jag hur ditt första cv såg ut, om du har några tips och vart du tog dina headshots? :)



Vore jätte tacksam för tips! :)

2011-08-06 @ 15:27:59
Postat av: yasmine modell mamma och fru

tack söta du

allt bra idag? kraam

2011-08-06 @ 17:35:18
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: emilia

tack för den här texten! jag skulle också vilja vara med i en film, men vill inte bli såhär JÄTTE stor, utan kanske vara med i en film och sen se om det fortsätter. men vet inte hur jag ska börja.. och måste man gå på teater och så eller kan man inte bara komma dit och se om de vill ha med en? jag har ingen aning vart jag ska börja, det är jätte svårt :(



fin blogg !

2012-02-12 @ 19:41:37
URL: http://nattstad.se/emiliaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0