New Headshots

Idag var jag och tog nya headshots, det var verkligen nödvändigt! Mina gamla var inte tillräckligt bra, dom gamla visar inte upp mig från en bra vinkel och min hårfärg är JÄTTE mycket mörkare än den egentligen är + jag behöver mer variation på mina headshots, en när jag ser väldigt glad ut, seriös, mystisk, söt, arg och så vidare så man kan skicka en passande bild till auditionen man söker! Sen tog han också några "life style" foton, vilket är foton av bakgrund och kroppen, inte bara huvudet dom i headshots. GUD! Jag vill ha bilderna så sjukt mycket! Ska åka och hämtade bilderna när jag har betalat dom!
Jag fick världens bästa deal på dom här fotona! Jag fick göra 4 looks, vilket är 4 olika outfits, och får köpa dom för 140 dollar! Vilket är BILLIGT! Dom förra headshotsen jag tog kostade 150 dollar för bara en look. Anledningen till att jag fick den här möjligheten var att fotografen ville ha nya foton till sin portfolio så det var i stort sett ett obetalt jobb, men man fick möjligheten att köpa bilderna för en sänkt kostnad. Vilket var perfekt för mig eftersom jag ändå behövde nya! :) happy girl!
Imorgon ska jag på ett jobb, som en avancerad statist för en film :) det är mitt första betalda jobb, men jag är mer intresserad av the exposure, så jag har jobb att visa upp! Ska bli kul! Så kommer vara borta hela dagen, även statist jobb tar timmar!
Hade en audition idag, gick ok skulle vara en andrioid... Vet inte riktigt vad det är men tror det är en typ av alien :p
Kommer hem till Sverige snart! :)


Kommentarer
Postat av: Jennica

Alltså oj, i sverige tar det typ ett år för att få gå på casting osv, och i usa verkar det var rätt så stort. Man andra ord ska man nog satsa på det hela i Usa

2013-06-25 @ 19:53:21
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

grymt !! ska ta nya foton professionellt på tisdag.. men det blev rätt dyrt :/ MEN DET ÄR JU SÅ VIKTIGT , ska bli nice!

2013-06-25 @ 22:52:38
URL: http://josefinsdream.blogg.se
Postat av: Julia

Hej Klara,

Modigt att du vågar satsa i LA! Jag har hört att man inte får jobba samtidigt som man går på high school/college i LA, men du verkar jobba en hel del med skådespeleriet, kul! Hur funkar det och vad säger din skola om det?

2013-06-26 @ 00:50:36
Postat av: Life in Hollywood // Anniken

Kjempefine headshots! Du har utrolig fine øyne. Lykke til på din reise!:-)

2013-06-27 @ 04:25:59
URL: http://lifeinhollywood.blogg.no
Postat av: Michelle

Hur flyttade du till USA man måste ju typ ha gått ut gymnasiet och det är ju 21 års gräns på att gå på auditions utan att en förälder skriver på

2014-07-24 @ 22:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0