Paket!

Gud jag är så trött... jag har hållt på sedan kl 5 att hämta paketet o packa upp och göra några smycken :)

Idag var jag och hämtade min första beställning med material till mitt företag, åkte kl 17, hann PRECIS innan dom stängde, dom stängde dörrarna när jag gick ut :P Paketet vägde bara 15 kg vilket lät mer realistiskt hade läst fel det var 30 lb inte 30 kg. Jag var jättenervös på vägen hem för paketet så inte ut att vara tillräckligt stort för allt jag hade beställt, det har varit så mycket krongel med det här paketet så det känndes otroligt surt. När jag kom hem och öppnade paketet upptäckte jag till min glada förvåning att allt fanns i paketet, pälorna var bara mindre än jag trodde, även fast jag hade mätt alla pälor i millimeter, jag blev inte besviken det blir faktiskt väldigt bra att dom är mindre. Men pälorna var inte i samma färg som dom hade haft på bilderna.. vilket faktiskt inte heller gjorde något, som tur var. På bilderna jag hade sätt såg pälorna ut som en "gammal neon" men dom har en mycket mörkare och gammlare färg, vilket jag blev glatt överaskad över för som ni kanske inte vet ska jag göra grungiga, indie,  hippie, punk o funkiga smycken men som fortfarande är ganska stylish. Vissa pärlor var trasiga eller missformade eller färgade, men det var inte så många och det hade jag räknat med. Jag var så otroligt glad att få fysiskt få hålla i mina pälor, jag vet inte om ni har kännt det någon gång, när man fysiskt håller något/någon så nära man bara kan men man vill hålla det/den ännu närmre. Det var precis så jag kännde för mina pärlor, jag vet det kanske låte psyco MEN jag älskar verkligen min lilla verksamhet :) det här är en av de roligaste grejerna jag NÅGONSIN har gjort att starta ett eget företag.

Jag gjorde 5 st smycken den kvällen och organiserade pälor. Alla pärlor var satta på trådar så jag ägnade hela kvällen tills 00.30 till att klippa trådar och hälla i pälor i påsar och burkar, men jag ÄLSKAR att göra sånna grejer, vet ej varför, jag gillar att massproducera, skulle passa för mig att jobba i en fabrik i China. :P

Hoppas jag kanske kan få ut några produkter tills helgen, men vi får se vad jag hinner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0