Myrsteg framåt

Gud jag är trött... har varit väldigt trött dom senaste dagarna och verkligen inte orkat göra mycket och därför inte blogga.
 
Idag: Jag har fixat med mitt företag och lagt upp den första produkten, kommer dock inte ge er länken än för jag vill först testa hela betalningssystemet först. Men det känns väldigt kul! :) Stolt! Har bara lagt ut en produkt än så länge men det kommer mer i helgen! :)
 
I Måndags:
Mamma skulle ju skriva på hyreskontraktet för den nya lägenheten och det var HELT klart att vi skulle flytta. Vi åkte till lägenheten kl 4 för att skriva på kontraktet, vi väntade i ca 20 min, men mäklaren kom inte plus han svarade inte på sin mobil, och vi ringde gång på gång. Jag insåg att han inte skulle komma så jag gick hem, mamma stannade kvar och väntade, i en timme! Men han kom inte. Det visade sig att hyresvärden ville tydligen inte hyra ut till oss, vet ej varför, kanske för att han inte såg oss som ett säkert kort, att vi skulle flytta där ifån fort eftersom vi inte är Amerikanska medborgare. Det är väll lite förståligt, men varför svarade eller kom inte mäklaren!? Det finns ingen anledning eller ursäkt för det! Seriöst kunde han inte änns ringa och säga att han inte skulle komma?! Mamma hade till och med svårt att få tag på honom efter via mail, men vi fick ett mail om det här att vi skulle inte få hyra lägenheten... men men vi är inte hemlösa i alla fall. :)
 
I Onsdags:
Jag håller ju på att söka jobb tillstånd för att kunna bli påskriven av en skådespelaragentur, har ju tre som vill skriva på mig, men dom vill inte göra det förens jag har ett jobbtillstånd. Jag kan ju inte få ett jobbtillstånd eller jobbvisum men håller ju på att söka ett work authorisation som tillåter mig att ta småjobb eller jobb under kortare perioder. Det har ju varit en massa pappersjobb, intyg, foton och sånt som har behövts skickats in, dock har min mamma skött om allt det där, för det är lagliga grejer och jag har svårt att förstå den officiella engelskan. MEN nu, älntligen, så är förhoppningsvis alla papper inskickade och mamma trodde inte att det borde ta mer än 2 veckoer att få mitt work authorisation. Jag hoppas att hon har rätt, men som man har lärt sig efter ett tag med att hanskas med lagliga grejer och bara alnmäna grejer i USA är att väldigt mycket tar längre tid än man tror.
 
 
Hihi kom precis på hur man lägger till taggar :P jag är inte teknisk

Kommentarer
Postat av: nina

Skönt att jobbet med work authorisation är avklarat, förhoppningsvis!

2013-01-18 @ 13:58:23
URL: http://accordingtoN.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0