Miss It Update

Som ni troligtvis vet om ni läser min blogg så håller jag på att starta mitt egna företag, det är ett smyckes företag och jag ska göra smyckena själv. Jag kommer sälja mina smycken på en amerikansk hemsida där många folk som gör egna kläder eller smycken säljer dom, kommer länkta till sidan när min affär på sidan är klar och officiel.
Just nu håller jag på att vänta på materialet jag har beställt från China, jag beställde först en liten mindre beställning (den är inte SÅ liten paketet väger 30 kg) och sen efter ca 2 månader gjorde jag en ny beställning som var ganska mycket större (det paketet väger.. 140 kg), så jag kommer ha MYCKET material och ett bra utbud av varorar. Jag tar mitt företag på stort alvar även fast jag kommer inte köra på till 110% i början utan ta det lungt, vilket min version av lungt är att köra på en normal persons 100%... jag är överpresterar ofta. Och sen när jag slutat High School kommer jag VERKLIGEN sattsa för jag kommer troligtvis ha mer tid för jag ska bara ta några kurser i taget på college (det är det jag har tänkt mig i alla fall) och då kommer företaget troligtvis börjat rulla och kommer vara lättare att försörja mig på :). Men man vet ju aldrig riktigt säkert hur det kommer gå. Anledningen varför jag har köpt så mycket material är för jag vill att mina kunder ska ha mycket att välja mellan och man blir mer seriöst tagen som en företagare/säljare om man har ett större utbud (i min åsikt i alla fall) sen så vill jag ju själv inte bara göra typ 5-7 smycken utan jag vill göra en massa olika, för nöjes skull :). Jag har spenderat 13000 kr på allt material, jag vet det låter sjukt mycket men om man tänker på att det är kostnade för att starta upp ett företag är det verkligen inte mycket, alla pengar är mina och mina föräldrar hjälpte inte till jag samlade alltså ihop till allt (dock var mycket av pengarna födelsedag och julklappspengar :P)
 
GUD jag måste komma till saken.... ;P
 
Nu väntar jag på mina två beställningar. Det blev krongel med den första beställningen, jag var i Sverige när dom levererade packetet och kunde inte hämta packetet under tiden det var möjligt eftersom jag var i Sverige, så paketet blev tillbaka sänt till San Francisco. Jag fick panik, jag hade väntat på det paketet i över 2 månader. Jag kunde inte få UPS, som levererade paketet, att sända tillbaka paketet. Dom sa att sändarna behövde kontakta dom och "sändarna" jag beställde av sa åt mig att kontakta UPS och det var bara en massa samtal och mail till båda företagen. Men tillslut sa "sändarna" att dom hade kontaktat UPS men jag hörde inte tillbaka från dom på några dagar och jag, otålig som jag är, kontaktade "sändarna" och dom gav mig ett nytt tracking nr och jag ringde det lokala UPS och TILLSLUT efter allt fick jag reda på att packetet var i Los Angeles igen och jag kan hämta det på Måndag! :) Jag är SÅ lättad och glad att allt fixade sig, det här frustrerade mig så och var väldigt stresande.
 
SÅ på måndag kan jag kanske sätta ihop dom första smyckena! :) ni fattar inte hur mycket jag har sett fram emot det här!
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Kommer man kunna köpa smyckerna om man bor i Sverige också?

2013-01-12 @ 12:27:26
URL: http://keyi.blogg.se
Postat av: nina

vilket college ska du läsa på? :) SMC?

2013-01-12 @ 15:54:07
URL: http://accordingtoN.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0