Svar på komentarer

Postat av: Emma

Fast du kommer väl inte kunna jobba just nu, direkt när du kommer ner? :S Det är väl din mamma bara som har fått jobbtillstånd?

2012-07-26 @ 17:00:28


SVAR: Det är bara min mamma som har ett jobbtillstånd, men det verkar som jag kan ta småjobb som tex skådeis jobb i reklamfilmer som inte kräver ett långt kontrakt (vilket är ju bra :) eftersom det var därför vi flyttade från början) och sen tror jag även att jag skulle kunna få jobb på något snabb köp eller i någon lite butik men inte för längre perioder, det enda jag troligtvis behöver är ett socialsecurety nummer vilket vi ska ansöka om så snart som möjligt.
:) Hoppas det hjälpte!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: Sandra

Kul! Hur gör ni med stället ni bor på nu, här i Sverige, kommer ni ha kvar det? :)

2012-07-26 @ 15:01:19


SVAR: Ja vi kommer ha kvar det, men det kommer ju göra att den ekonomiska situationen här i USA blir väldigt pressad, men när mamma åker hem om ett eller ett halv år kommer det bli lättare och hon kommer hjälpa mig med pengar eftersom jag troligtvis kommer bo kvar i Los Angeles :) men gå i skola så jag tror inte jag kommer hinna med ett jobb, men kommer troligtvis ta ett "part time" jobb för att få pengarna att räcka det kostar ju mycket att bo här...
:) Bamsekramar Klara

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: amanda

Blogga gärna oftare när du är i LA! Inte bara om acting utan gärna också om ditt liv där och hur det är att gå high school och sånt! :)

2012-07-24 @ 01:33:06


SVAR: Ja gud ja, jag kommer försöka blogga och videoblogga mycket mer i L.A. :) och det kommer nog bli mycket om att gå i High School eftersom det är ju inte säkert att jag får något skådisjobba alls :P Kommer också blogga om alla småsaker som man behöver göra och fixas, allt med boende, ta körkort, hur vardagslivet fungerar och sånt :)
Så jag hoppas du kommer tycka att det är interesant :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: Natalie

gillar starkt din blogg! :D
fast jag har en fråga, jag har aldrig riktigt förstått vad "Hey Hollywood here I come" är. Är det typ en skola? ;o

2012-07-19 @ 19:34:48


SVAR: nej det är ingen skola det är ett Audition pogram (skulle jag kalla det), man bokar flyg själv och sen när man kommer dit ordnar dom så man får göra auditions för 30 agenter och manegers och träna på sin monolog på Stella Adler skådespelarskola + om man tar dyrare pogram än det billigast får man också sina headshots tagna av en professionell fotograf och får bo under dom här pogramdagarna (typ 3 dagar) gratis på hotellet där auditiona är, man får också skjus till alla aktiviteter som till skådisskolan och headshots tagningen och sånt :). Det finns också ett dyrare paket då tar dom en till Universal Studios och jag tror något annat också, men det kan man göra på egenhand också så kulle inte rekomendera det, det räcker helt klart med det billigaste porgarmet om du har bra headshots :) det viktigaste är ju audition"sarna" :P
Hoppas det var begripligt, jag är inte den bästa på att förklara ;P

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: Minnie

Gud vad roligt att flytta till LA. För mig skulle det vara en ''dream come true''. Tycker du det ska bli roligt att flytta? :) <3 Kram

2012-07-18 @ 19:45:28


SVAR: Jara det ska bli jätte kul (har ju redan flyttat ;P men men) men det känns så overkligt som att det skulle vara för bara för att vara sant även fast jag är här nu känns det så overkligt, hoppas jag inser att jag faktiskt är här snart ;P
Ifall du vill det gör det du kan för att få det att hända :) du vet aldrig vad som väntar runt hörnet!

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: Johanna

Vad spännande! Hur kommer de sig att du flyttar?

2012-07-19 @ 10:25:42


SVAR: Oj det är en lång historia :p huvudsakligen är det för att jag vill bli skådespelerska, har åkt på ett par audition resor och fått kontakter och sen blev en skådespelar agentur intereserad av att skriva på mig men jag var ju tvungen att bo i L.A. då, så mamma fixade ett obetalt forskningsjobb på UCLA så vi skulle kunna få visum till USA och det har lätt till att jag nu ska börja i High School också :P hehe så det är mycket som kommer sig att jag flyttar :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: amanda

Du kommer väl fortsätta blogga efter du flyttat? :)

2012-07-14 @ 17:35:34


SVAR: Jara jag ska bli mycket bätter på att uppdatera och lägga ut frächa bilder :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Postat av: emelie

HEEEJ! Världens bästa!!
Du var med på hey hollywood here i come? Ellerhur? Är de riktigt eller är dom fake? Hoppas du lyckas i usa du är bäst!!

2012-07-12 @ 22:06:59


SVAR: HeyHollywood är inte fake, vi var lite osäkra när vi anmälde mig i början men det visade sig att dom var helt på riktigt ;P
Funderar du på att anmäla dig? :)


----------------------------------------------------------------------------------------------------



Hoppas svaren hjälpte :) hoppas också att ni fortsätter följa mig och mitt liv i L.A.
BAMSEKRAMAR Klara

P.S. det är något fel med designen på min blogg har ingen aning om vad det är... :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0