Från L.A.

Hejhej nu sitter jag här 3 dagen i Los Angeles :), det är otroligt varmt här nästan lite för varmt och dom senaste dagarna här i L.A. har vi bara sprungit ärenden och det har tagit en del tid...

(ledsen att det är så stökigt, vi har som ni ser inte städat ;P)
Vi hyr ju ett rum i ett stort hus i Pacific Palisades som ligger Santa Monica och man behöver bara köra ner för ett par backar så kommer man till stranden :) det är tydligen ett av dom säkraset områden man kan bo i här i L.A. vilket ju är jättebra och alla jag har pratat med om området säger att det är otroligt säkert och trevligt ett av dom bättre här. Så vi kommer försöka bo kvar i det här området med dock inte i just det här huset eftersom det är väldigt dyrt, vi kommer bo här i ungefär en månad till, så just nu går vi på lägenhetsvisningar och kollar runt efter lägenheter :) det är jätter roligt!

Sen har vi lyckats köpa en begangnad bil också vi fick den för 3000 dollar så vi sparar mycket pengar på att inte hyra en bil + jag ska börja övningsköra här i L.A.... är såklart skräckslagen men det måste ju göras man MÅSTE ha ett körkort om man ska bo här, men folk är ju helt galna bilförare så jag kanske kommer dö...! (;P)

(där bakom mobilen ser ni våran utsikt från rummet :) fint va?)
Sen har vi också skaffat oss amerikanska telefonnummer så vi kan ringa det var en lättnad att få, våra mobiler är tydligen låsta här så vi kan inte ringa med dom om man inte låser upp dom vilket skulle kosta mer än nya mobiler som bara kostade 19 dollar :), det är otroligt billigt att ringa här så det är ju bra men har ju ingen att ringa ännu, :( är kompislös här!

...och så har jag ändrat mig om vilken skola jag vill gå i jag har ju frågat runt ganska mycket till alla jag fått chansen att fråga :P om Uni High School som låg nära UCLA var bra och alla säger att den är väll inte den bästa, men om Pali High School som ligger i det området vi nu bor i har jag bara hört bra grejer så jag har bestämt mig för att börja på Palisades High School istället :)
Men en grej jag reagerade på är att ALLA jag pratade med visste att det fanns droger i skolorna !!!!! Som att det var något normalt (vilket det tydligen är här!) Hon som är ihop med han som hyr ut huset, som jag pratat väldigt mycket med om allt sånt här sägar att jag ska bara se till att hålla mig borta från dom personerna som håller på med droger... men fortfarande droger i skolor?! Jag vet inte ens vad jag ska säga om det...
Ska nog skriva mer om High Schools nån annan gång också för det finns mycket mer jag behöver skriva av mig över :)


Jag ska svara på frågor snart, kanske gör det idag jag får se jag har typ inget att göra idag ändå så :P

Ni får ha det bäst hemma i sverige :) Bamsekramar Klara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0