På väg

Gissa vad jag gjorde idag? :) Jag tog mitt fjärde Drivingpermit test, vilket är ett prov man måste klara av innan man får börja övningsköra. Och jag KLARADE det!!!! Fick 100%! Ganska stolt... men jag tog ju 3 prov innan så jag hade ju lite träning :P hehe... jag borde ha pluggat mer... MEN nu ska jag i alla fall börja övningsköra, atomatväxlad bilar såklart (det är ju USA...), så jag ÄNTLIGEN kan ta mitt körkort för man har ett tråkigare och mer komplicerat liv om man inte har det här. Längtar! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Men det kommer ju bli jättesvårt i framtiden om du måste köra en bil som inte är automat? :o Det är ju mycket bättre att ta ett för manuell växellåda, för då kan du köra automat också sen, men inte om du bara tar automat-körkort :P

Svar: Jo jag har tänkt på det :) men jag kommer ta körkort här med en automatväxlad eftersom det är dom vanligaste bilarna här, sen så ska jag ta körkort i Sverige kanske... jag vet inte när :P men då måste jag ju ta körkortet på en växel bil (eftersom bilarna i sverige har växlar), håller på att träna i sverige med min pappa innan jag flyttade och nu över ju :)Men om man tar ett körkort gäller det för både autoväxlade och oautomatiskväxlade bilar :) så det ska nog inte bli ett problem, men just nu behöver jag ett körkort så jag vill bara ha det och sen får jag tänka på att träna med en växelbil
Jag hoppas det här var begripligt :P
Klara Gadd

2012-12-06 @ 08:55:47
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

yay! gud vad roligt! hoppas då får körkortet snart :D
Ska själv som sagt börja köra så tidigt som möjligt, om några månader blir det ju.
Ska bli så kul att träffa dig igen, vet du nu när du inte är uppbokad? Det är bara skriva till mig när du vet sen :)

Svar: Ja! :) då kan jag köra runt oss när du kommer hit!BRA börja så tidigt som möjligt, ALLT hjälper!
Ska bli super kul att träffa dig med :) jag är inte riktigt uppbokad än :P förutom typ dom tre dagarna efter jag komme hem, har du lust att träffas i Stockholm för lite julshopping? :)
Klara Gadd

2012-12-06 @ 08:57:15
URL: http://josefinsdream.blogg.se
Postat av: malin

Hej Klara, vilken bra och intressant blogg du har! Men jag undrar om du kanske skulle vilja ha hjälp med din blogg-design?
Jag kan en hel del om photoshop och blogg.se-stilmallar så du kan bestämma helt hur du vill ha den.
Självklart är den gratis också!
Mejla mig gärna på [email protected]

Svar: Tack :) guuud jag vad jag skulle vilja ha hjälp! :P jag är så dålig med teknologi!Men är det okej om jag tänker på det ett tag? Uppskattar verkligen erbjudandet!
Tack så otroligt mycket! :)
Klara Gadd

2012-12-06 @ 09:52:46
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

svar: Ja precis tack! ända fram tills jag också får ett sen ;) Vi får prata en hel del om LA och så när vi träffas alltså..
Okej! Ja det låter jättebra :) Jag slutar skolan den 20e.. Så om vi ska träffas under en dag vill man ju ha tid så då kanske det är bäst med en helg. Om du är ledig söndag den 16e så går det bra, annars kanske fredag den 21a eller dagarna innan jul. Sista minuten shopping haha..

Vad tror du blir bra?

2012-12-08 @ 21:21:28
URL: http://josefinsdream.blogg.se
Postat av: Annika

Grattis Klara! Good for u giiiirl :P
BtW ser du jättesöt ut på bilden :D
Lycka till ute i traficken du lilla trafik odåga ^.^

2012-12-09 @ 16:12:20
URL: http://minoou.wordpress.com
Postat av: Emma

Inte i Sverige :p Då får du inte köra manuella bilar om du bara tagit för automat ;)

2012-12-09 @ 22:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0