Stress!!!

Fokuserar på skolan just nu, men även fast jag igentligen bara håller på med skolan är det så många stressfaktorer som biter i mig som hur det blir med agenturen, dokumentären, filmen, musikalen, att jag måste börja träna igen och en massa andra små grejer som tex julklappar. Jag älskar julen och att komma på vad jag ska köpa till folk men just nu är det bara jobbigt att ha allt i huvudet. Jag tror att jag är en sådan person som skapar stress, jag stressar upp mig och jag vill hålla på med så många grejer samtidigt även fast jag inte klarar av det mentalt. I nian när jag var jättestrssad började jag tappa otroligt mycket hår och slutade få min mens, jag har inte haft min mens på ett år nu och jag har börjat tappa hår igen, jag märker att jag inte mentalt mår så bra, men vad ska jag göra åt det? Måste lära mig att lungna ner mig själv...

Skolan går i alla fall lite bättre, även fast jag inte pluggar så mycket (orkar inte pga tröttheten som skapas av all stress) känner jag att jag är på rätt spår att ta igen saker. Så det är bra.

Om det nu blir så att jag blir påskriven av agenturen (det verkar vara något fel med hur vi mailar dom, vi ska ringa dom en gång till och fråga saker via telefon den här gången) så kommer jag ta ett sabbats år ifrån skolan och se ifall jag kan få jobb i LA, och i fall så tror jag jag fortsätter plugga i USA.
Många tycker kanske det är väldigt korkat att hoppa av skolan för att bli skådesäven pelare, och det är ju riskabelt för det finns så mycket konkurans i LA så är det så sjukt mycket lättare att tjäna en normal lön på att bara göra småjobb (det är mer pengar inblandat i allt där). Och om man aldrig tar chansen att följa sin dröm hur ska man då uppfylla den?
Hoppas i alla fall det går bra!


Kommentarer
Postat av: Annah

Hej! Du verkar verkligen ha ett sjukt spännande och roligt liv :) Jag skulle vilja fråga dig lite saker, har du en mail-address eller nåt som jag skulle kunna få? :D Kram, tycker om att läsa din blogg.

2011-12-19 @ 15:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0